Sabtu, 9 Mei 2009

zamri says:BYE!

"eyh, nak beli la buku kecik ni! Zureen tgk org pandai2 semua pakai buku kecik cam ni!"

Lebih kurang macam itulah kata2 seorang rakanku kepada kakaknya kira-kira 3 tahun lepas. Kebetulan aku ketika itu sedang memilih pena di MRKB. Terdengarlah dialog ini. Aku sendiri kurang pasti, macam mana aku masih ingat perkara ini. Ketika itu aku hanya kenal si Zureen ni secara tidak sengaja sahaja. Tidak pernah bertegur sapapun. Tapi yang pasti, aku nak tergelak dengar dialog ini.Haha

Beberapa tahun kebelakangan ini, dia sedikit menyerlah. Sah-sah la satu sekolah kenal dia. Nama diberi: Azureen bt Abdul Hadi Halim. haha. Aku mula berkawan dengannya sebab dia juga merupakan salah seorg AJK pengawas. Bila dah buat macam2 aktiviti barulah betul2 kenal dia. Kemudian, waktu lawatan pengawas ke Langkawi barulah bonding kitaorang macam power sikit! ISK..RINDU LANGKAWI!KANKAN! Selalulah sembang2 dengan dia dalam YM. Kadang-kadang sampai pagi buta. Cerita apa entah. Ngarut je lebih. Lepas tu adalah lepak2 ngn geng PENGAWAS! Start dari situlah baru kenal. Rumah aku dengan rumah dia pun macam dekat gila. Dalam 90 meter je kot.haha

Secara peribadi, aku respek dekat dia. Nampak je comel molek. Tapi disebalik wajah suci 2, dia ni sangat luar biasa dan juga luar kawalan. Nampak je lemah lembut, bila dah naik gila dia, huuu.terkejut mata-mata yang memandang..haha..DRAMA QUEEN. Tapi aku nampak dia ni, punyai keyakinan yang tinggi. Mampu berbicara dengan petah di hadpan orang. HEBAT la senang cerita. Semua benda boleh buat. Kadang-kadang dia selalu cakap dia takut, x berani, tapi aku tau, apa pun perasaan dia, dia memang boleh buat. Kalau buat mesyuarat pulak, dia punya idea mesti bernas-bernas. Memang tak boleh dinafikan. Dan dia juga PANDAI. Serius!

"Awan mendung sudah Hujan lebat sudah Musim panas pula menyerlah"

Tahun 2009! Dia selalu cerita macam2 kat aku. Segala ASPEK ! TAPTAP! Result asrama semua keluar. Dia tak dapat! Kawan-kawan dia pulak 2 semua blah! Seigt aku la, sedih dia gila2 bukan main. Tapi aku tau, satu hari nanti dia bakal menyusul. Dan ternyata benar, beberapa hari lepas, dapat berita, "AZUREEN DPT MRSM". Haha. Dalam hati aku, "BAGUSLAH." Tapi sebenarnya, jujur aku cakap, agak berat aku nak tengok dia pergi. Aku punyai harapan yang dia bakal jadi Ketua Pengawas perempuan yang pertama di SMKS19. Aku nampak kualiti yang dia ada. Aku PERCAYA dia! Bukan senang aku nak percaya kat orang..haha.. Lepas seorang2 pengawas keluar dari sekolah tu. Tapi bila dia nak keluar, aku macam.. huuu~lemah semangat dah. Siapa lah nak teraju pengawas lepas ni. Tapi x pe la. Kawan-kawan dia yang lain ada lagi yang boleh 2.Aku je x nmpk!

Tapi yang lebih penting, AZUREEN! Cita-cita kau tercapai. HEBAT! Cuma sebelum kau pergi harap2 kau ingat lah sedikit nasihat ini:
  • Tekadkan usaha anda
  • Pergi dengan niat yang murni
  • Balik dengan segenggam kejayaan
  • Berpuas hatilah dengan hasil usaha anda, walaupun tidak seberapa
  • Jangan sekali-kali pandang belakang
  • Jangan lupa KAMI di sini

Memang aku berterima kasih sangat kat kau atas secebis gelak ketawa yang kita kongsi.

Atas rahsia aku yang kau simpan erat.
Atas kesudian berkongsi rahsia kau


p/s: shes the one at center


Semoga perpisahan pendek ini tidak memutuskan ikatan-kawan kita semua!
ASSALAMUALIKUM:D



Tiada ulasan: