Selasa, 8 Disember 2009

Melabuhkan Tirai Persekolahan

{assalamualaikum}

fuhh.[hembus nafas kejap, penat!]
alhamdulillah, hari pertama tanpa sekolah agak menyenangkan, bilik yang bersepah-sepah gara-gara SPM selesai dikemas. haha. lega!
Sepatutnya hari ini merupakan hari "PEMBERSIHAN" , membersihkan segala anasir tidak menyenangkan, termasuklah format komputer desktop rumah yang sangatlah menguji kesabaran.
Sudah merancang nak bersihkan komputer ni berzaman dah, tapi demi SPM, ku utamakan SPM.eceh~
Atas meja aku sekarang ni penuh dengan buku-buku yang penuh dengan ilmu, hendak dibuang, membazir. Tak tahu nak letak mana. X kan nak buang buku-buku rujukan dan buku-buku latihan yang terlebih-lebih sampai x buat ni semudah-mudahnya.haha.

Itu satu hal, hal yang lebih mengemparkan aku ialah komputer kesayangan aku ni. Sudah lama bermasalah, ram tinggi, hd agak besar la. sepatutnya tiada masalah. tapi menyedihkan, asik sangkut shj. Atas nasihat abang, aku laksanakanlah SYSTEM RECOVERY, REVERT TO FACTORY SETTING. Dengan harapan kuasa komputer yang sebenar dapat lahirlah.HEHS. Harapan tinggal harapan. Selesai shj proses pemulihan, langsung x boleh dibuka. WHOAA MAGIC betul la. sakit hati.punah harapan.

Kini aku menulis menggunakan papan kekunci yang melekat dengan komputer, laptop abang aku yang ditinggalkan keseorangan di rumah ini kerana dia sudah angkat yang barulah!.haha. Terus terang laptop ni ok:D OK je la. x lebih. cuba install PHOTOSHOP CS3 dalamnya. Alamak! FAIL!

NO NO NO NO, habis SPM, tapi x ada photoshop? NOOOOO! huwaaa:((
cadangan2. saya buntu..

Grainy-grainy


macam mana nak siapkan gambar2 imran:(

4 ulasan:

ayeh berkata...

photoshop element..much easier..;)

ahmadzamri berkata...

err..element..oh tidakk..fobia akuu

mana bole..aku dh sebati gila ngn ps dahh..haha

nadzirah berkata...

saba je la..
hehe:)

miLk+ch0co berkata...

donate je buku kat library..terbaek!:)