Sabtu, 3 November 2007

Kenangan Bersama


29 oktober 2007...satu hr yg akan terlekat di hati sanubariku..satu hari yang akan sentiasa aku ingati..
Pemergian seorang sahabat yang paling baik pernah aku kenal..yang byk membetulkan kesilapan ku..
Pd Isnin lepas..Mohd Amin b. Khalil telah kembali ke rahmatullah..Beliau meninggal akibat ketumbuhan yang pada asalnya membesar di paru2nya..walaubgimanapun..ketumbuhan tersebut telah menyerang seluruh tubuhnya..
Di usia yang amat muda..beliau telah kembali ke rahmatullah bersama2 doa kedua ibu bapanya,para jemaah dan juga rakan2nya...

Beliau pernah menyandang jawatan sbg pen ketua pengawas di smks19..seorg pengawas yg aku kenal sebagai pengawas yg baik dan sporting..Aku semakin rapat dgn nya pabila beliau menjadi penggerak utama kump naseed di sekolahku..Dari hari demi hari..aku semakin rapat dgn beliau..Seigt daku..x pernah ada perselisihan antara kami..Arwah juga merupakan pelajar yang disenangi oleh semua pihak..Sememangnya kami banyak kenangan bersama..

Arwah juga merupakan penggerak utama penubuhan kump nasyid di al huda..namun kump ini sedikit pasif selepas beliau terlantar sakit..bersama2 abg zhafri dan abg faizal..aku masih teringat beberapa ungkapan yang mengingatkan aku ttg aminn..spt..'amin..sikit lg min..push..sumbang lg min.'..mmg aku x let lupe..malahan vid nye pon masih ade..

Namun..Allah lebih menyayanginya..setiap yg hidup pasti akan kembali..ini menjadi iktbar diriku sendiri dan semua org..x bermakna muda kita x boleh mati..

Sebelum saya tamatkan post nih..marilah kita sedekahkan al-fatihah kpd arwah amin.




AL-FATIHAH..


semoga rohnya dicucri rahmat dan diletakan bersama2 org yg soleh..aminn..

Tiada ulasan: