Sabtu, 23 Mei 2009

Masih Baru Lagi

Assalamualikum,

Masih baru lagi serangan terhadap Gaza berakhir. Darah anak-anak kecil yang mati dibaham peluru berpandu Zionis Lanatullah masih panas. Deruman kereta kebal dan bunyi jet F-22 Israel masih terngiang-ngiang di gegendang telinga pendudk Gaza. Semangat jihad dalam diri mereka masih membara dan semakin hari semakin kuat dan panas bahangnya.

Tetapi, orang Islam seluruh dunia jelas sekali sudah lupa. Kita sudah lupa bagaimana Gaza diserang. Kita sudah lupa akan titisan air mata yang kita alirkan tatkala melihat nasib rakyat Palestin. Kita sudah lupa kempen boikot barangan Yahudi Laknatullah yang diadakan secara besar-besaran. Kita sudah lupa demonstrasi yang kita lakukan di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat. Kita sudah lupa akan mesej-mesej doa dan surah amalan yang kita forward kan seluruh rakyat Malaysia.

Aku saja biarkan benda ini berlarutan sebelum tulis di dalam blog sebab aku hendak melihat dengan lebih dalam, ada tak antara kita yang sedar? Hari demi hari, Israel dan sekutunya merancang penderitaan rakyat Palestin sehingga rakyat Palestin akan menjadi pelarian di negara sendiri. Menjadi bangsa asing di negara tanah tumpah darah nenek moyang mereka. Apa yang aku lihat, kita lebih cenderung dengan suasana politik yang boleh diselesaikan dengan mudah berbanding cenderung untuk berusaha gigih dan tekun membangunkan Malaysia dan seterusnya menjadi pemangkin kepada kegemilangan Islam. Cukup aku benci pemimpin yang hanya tahu berpolitik, bersandiwara, membuang masa dengan rampas sana sini, makan duit rakyat dan yang paling penting gemar menggunakan nama Allah dan bersyukur segala di atas kejayaan mereka menipu! JELEK mata aku tengok si pemimpin2 ini, yang ditemani oleh wanita berjambul tinggi bak KLCC serta kainnya berbelah mengangkat tangan berdoa bersyukr di atas penipuan mereka.

Berbalik pada tajuk, hal pertama yang aku hendak sentuh, semangat BOIKOT! Dulu bukan main, hantar sana sini, poster segala jenis, sms smpi kering kredit, BOIKOTBOIKOTBOIKOT! Tapi realitinya, sekarang ini, kita kalah jua akhirnya. Kita masih lagi menyumbang kepada kekejaman Zionis! Baru2 ini kawan aku tanya, " Aitt, asal? BOIKOT lagi ke?" Bagi aku, soalan BOIKOT LAGI x wujud. Sekali boikot, selama-lamanya boikot. Takkan boikot ketika diserang sahaja, bodohlah kita! BUKA LAH MATA SEBESAR2NYA! Adakah duit yang kita beri ketika Palestin diserang itu merupakan duit untuk Zionis membeli senjata2 mereka? Sudah tentu tidak, sebaliknya duit itu mereka perolehi ketika kita leka dan alpa hanya kerana keamanan sementara sudah menjelma. Macam sekarang, kita masih lagi beli produk2 mereka, dan duit yang kita beri sekarang inilah yang akan digunakan untuk pencerobohan pada masa hadapan. Memang benar, kita umat Islam hanya bersifat hangat tahi ayam semata-mata. Tidak berpendirian dalam melakukan pekerjaan. Berbeza dengan orang2 Yahudi Laknatullah. Dari kecil mereka dididik dan berikrar akan memerangi Islam sehingga ke titisan darah terakhir. Bagaimana dengan kita? Takkan kita hendak lihat orang Palestin sahaja yang berjihad? Takkan kita hanya hendak berbangga dengan sejarah Salahuddin al ayubi, Sultan Mahmud al fateh dan Tariq bin Ziyad semata-mata.

Perkara kedua pula ialah dari segi bantuan. Kalau ketika Palestin diserang, dibom, dibakar, dilanyak, masa itu barulah berduyun seluruh dunia turun ke Palestin menghulurkan bantuan. Tatkala pintu sempadan sudah ditutup baru terhegeh-hegeh hendak memberi bantuan. Kini, tiada siapa yang hendak menghalang dari memasuki Palestin. Kenapa kita x dapat dengar atau lihat semangat para sukarelawan ini. Kenapa hanya seglintir sahaja NGO yang masih berjuang untuk memberi pendidikan dan kemudahan perubatan kepada rakyat Palestin? Kita tidak sedarkah? Inilah masa yang sesuai untuk kita membangunkan dan menguatkan Palestin.Bersama-sama menghulurkan bantuan ketika ini. Bukan ketika mereka diperangi, Ketika bantuan disekat! Jikalau sesebuah kerajaan Islam mempunyai kepakaran dalam bidang ketenteraan, ketika inilah sepatutnya mereka bantu Palestin untuk menguatkan semula tentera2 Palestin, tidak kiralah dia FATAH atau HAMAS. Walaupun Fatah ternyata seperti pembelot, tetapi mereka tetap Islam dan saudara kita, maka wajib kita bantu mereka. Kita dilahirkan mendengar sirah Nabi Muhammad, tetapi tidak pula kita ikut cara hidupnya. Bagaimana Rasulullah menggunakan Perjanjian Hudaibiyah untuk menyebarkan Islam ke seluruh pelusuk dunia. Walaupun akhirnya kaum Musyrikin mencabuli perjanjian tersebut, namun Rasulullah sudah berjaya menyebarkan Islam. Islam berkembang seperti cendawan yang tumbuh ketika musim hujan.

(jam menunjukkan 1:40 a.m. Nanti akan disambung)

1 ulasan:

mohd hilmi berkata...

terharunya aku baca blog ni..
sedih sangat sbb penduduk palestin sedang merana dan kita kat sini enjoy....