Jumaat, 4 Januari 2008

Aviation Summer Camp 07

Pada 26 hingga 29 dis yg lepas..aku,faez ngan hariz g campin kat UniKL MIAT.Memang best gle r..belaja pasal kapal terbang kan..campin nih mmg len dr yg len laa..men pernah korang pegi campin blaja pasal kapa terbang kan..bende nih pon buatkan tmpt keje bapak aku kan..so. x de prob laa..

1st day..after registration..ade opening ceremony..ucapan22..(thnx 2 our platinum sponsor:Avcen Limited..kalu x kene bayar 250..maut aku.)ok2..berbalik pd citer..then kiteorg dibawak ke asrama yg agak memuaskan..kat situ la kami tidor,salin pakaina,gosok gg,mandi dll sepanjang 4 hari 3 mlm itu..then kite ade kelas teori oleh Mr.Harridon..beliau merupakan antara 8 finalis angkaswan negara.die ajar kite cara buat roket ngan buat gliders..

2nd day lak..kite org ade carrer talk..aku smpt dgr pilot jee(aku x minat pilot..aku nk jd enginer)..x smpt dgr engineer sebab aku g amik result kan..alhamdulillah..dpt 8A kan..balik sne ngan muke yg gembira laa.ahahaha..after that..we'll finished our gliders and prepare 4 our big night which was the rocket launching night..hahah..targetnye ialah sebuah CESSNA 150(jikalau x salah r)kumpulan aku yg plg hampir..betul2 atas tail kapal 2..sedyeh sgt..then launch gliders..ehehe..sedeyh aje..kumpulan aku...x nk ckp r..ahaha..

3rd day lak..kiteorg g subang airport..dlm perjalanan 2..aku nek bas no.2..mmg gle gempak ar bas 2..fesi2 semua jenis skru x cukup ketat laa kirenye..karaoke puas2..walaupon aku x de sore time 2..aku tetap bersmgt..ahaha..aku nye skru pon bkan ketat sgt..ahahah..kami diberi beberapa plastik straw dan tali sepanjang bermeter-meter..ahaha..kami disuruh buat sebuah kapal terbang yg dpt memuatkan semua AVIATORS(ahli2 camp laa)..kami bahagi laa kepada beberapa kumpulan,ade yg jd penumpang aje..ade yg jd body parts..dan saya dlm kumpulan teknikal..Dengan banggenye..kami menyiapkan kapal 2..mmg pengalaman best gle r..then lpas semayang jumaat..kiteorg g lawatan ke HANGAR MAS di subang..kite berhadapan dgn kapal2 hidup yang sdg diperbaiki dan diservis disana..antaranye ialah boeing 747 dan airbus a340.then kite g tgk kat safety lak..mmg gren laa kitenye lawatn 2.,.byk yg kami pelajari..mmg x dpt kat tmpt lain..mlm 2..kiteorg buat lah ESCAPEDE NIGHT..(jgn tanye maksud ..aku pon x fhm..)..kumpulan aku lah yg aku rase persembahan plg best..wkakaka..perasaan aje..mlm 2 mmg mkn2 kau2 la kirenye..

Last day!!kami semua skali lg pegi subang..time nih kiteoang nek kapal tebang lak..nek CESSNA 172..mmg best..1 st time nek kapal tebang 4 seater..len gle rasenye..mmggren laa..pusing2 subang..diringkaskan cite..lpas2 bersurai..mak bapak pon dtg..mmg laa aku cite nmpk x best..tp kalu koang da rase..mmg gren..di tamabh plak fesi2nye semua gila2 belaka cam aku..ahaha..apetah lg..mmg kauteam laa...

sebelum mengundur diri..sy nak berterima kasih pd:bapak saye..ahaha,abg am,kak isma,abg G,abg yen,alang,syahid,achik,abg sam,kak sarah,sape lg..dan semua laa sng cko..penat oww nk ckp satu2..so..

assalamualikum..


Tiada ulasan: