Jumaat, 6 Jun 2008

Apa sudah jadi..

Melihat realiti yang berlaku hari ini..saya berasa sgt kesal..

jikalau skrg isu harga minyak..semalam isu perkauman..tahun lepas isu pilihan raya..dekad lepas isu pembangunan dan kejatuhan ekonomi..

Sedarkah kita..bahawa setiap dari kita sebenarnya lupa bahawa semua persoalan dapat dijwb dgn satu penyelesaian..iaitu AGAMA.

Jarang2 kita dpt mendengar rakyat berbicara mengenai hal kejatuhan islam..adakah kita lupa bahawa setiap masalah yg berlaku hari ini adalah kesan dr lekanya kita sbg hamba kepada Allah?

Bagaimana harga minyak tidak naik jikalau semua manusia rakus mengejar kemewahan semata2..hal ini nyata sekali bertentangan dgn ajaran islam yg mengajar kita agar hidup beserdahana..Jikalau kita lihat di negara Islam yang betul2 mengamalkan islam..tiada masalh besar atau kronik yg diahadapi mereka melainkan masalah menghapuskan rejim zionis dr negara saudara2 mereka..Di Saudi Arabia contohnya..mmg la harge minyak mereka rendah sebab mereka pengeluar..ok..fine(malaysia bukan pengeluar minyak ke?dah la minyak mesia minyak yg mahal..eg:VPOWER)..kita jgn lihat ituu..di KSA..harge beras rase2 korg brape??
Harga beras dorg setengah harga beras di malaysia..x ke pelik 2?sebab ape..tiada pegangan islam dalam kepimpinan kita pd hari ini..

Yang ada hanya lah ketuanan melayu semata2..adakah kita lupa..bagaimana pernah berlaku suatu kekacaun di malaysia kerana melayu sibuk mempertahankan kemelayuan dan cina sebuk mempertahankan kecinaan..Rasulullah pernah cakap:BUKAN DARI UMAT AKU ORANG YG BERJUANG BERMATI2AN KERANA SIFAT NASIONALIS,DAN KEBANGSAAN..

Nampak nye..rmi lah kita pd hari bukan umat nabi..Astaghfirullahalazim..Mungkin kita lupa..bagaimana banyak kerajaan Islam dahulu kala seperti Kerajaan Umayah dan Abasiyah jatuh kerana leka akan kehendak ISlam..mereka sudah lalai dgn tanggungjwb masing2...mereka memegang jwtn krn inginkan kemewahan..padahal dia awal kemuncak peradaban islam..kerajaan2 ini lah yg telah menguasai 2/3 dunia..dan mereka jugalah yg membentuk peradaban yg diguna pki hingga hari ini..tp disebabkan sedikit kelalaian,semua kejayaan dan penghormatan hilang sekelip mata..

Apabila saya singgah sebentar di blog2 bekas pemimpin malaysia dan juga bekas pemimpin selangor..saya berasa bertambah sedih..mereka masih berselindung dgn drama2 masing2..masih sibuk mengejar keduniaan di kala usia senja..malahan memfitnah kepimpinan negeri kita pd hari ini..tindakan ini samalah seperti tindakan org2 munafik di zmn rasulullah s.a.w.

Di tambah pula kekejaman yg dilakukan pemimpin2..ditgkp org2 yg tiada bersalah..dicmpk ke dlm satu pusat penyiksaan yg terletak di kem kamunting.Itulah ISA.sehingga kini ada yg sudah masuk sehingga 8 thn tetapi tidak pernah dibawa naik ke mahkamah..tiada perbicaraan..bygkan kalau ayah kita yg masuk sane..apakah perasaan anda?di kala ayah kita berjuang mempertahankan kebenaran..di kala berjuang atas nama islam..ayah kita dikeji,dicemuh dan dicampak pulak kedlm JAIL...yg plg sedih..org yg melakukan bende tuh ialah org islam sendiri..

Ada undang2 baru..bloggers2 yg berani lebyh2 memberitahu hal sebenar akan juga dicmpk dlm ISA..hey what the ***k(korg tau kan 4 huruf nih)die igt die sapee..ske ati orglaa nk tulis apa dlm blog nih..kalau dorg betul..perlukah smpi masuk jail??ayah pin yg sesat tuh x masuk2 jail ponn..kalau dorg betull..bagi bukti..x payah la smpi nk masuk bloggers dlm jail..

ituh saje la setakat nih..sebab aku tgh betul2 marah nih..nanti terlepas perkara sensitif..ehehe

sekian,

yg benar dr allah..yg salah sememangnye kelemahan sya..

assalmualikum

Tiada ulasan: