Ahad, 25 Mei 2008

KAWAN baik

Dikala setiap org sebowk mengupd@ blog masing2-tidak kurang yg sebowk mendaftarkan diri ke alam blog-x kurang yg asek bace blog orang-

Minat aku dlm bloggin makin lama makin pudar..
mungkin aku bukan org yg jenis ske melontarkan cerita melalui perkataan..
malahan bagi aku perkataan yang dilontarkan seolah2 hanyalah perkataan biasa dan tidak dapat memberi sepenuh penghayatan kepada sang pembaca..
ahh..x pe la..biarlah mereka yg ske berkata2..

Di sebalik muqadimah di atas(cerita aku x der kene mengena ngan muqadimah ponn)

Semalam aku keluar ngan Hannan dan Hariz..jalan2..sebagai rakan..meluangkan masa cuti..
cerita la pasal zaman2 dahulu kala..dari skolah rendah..dari first day aku kenal sang hannan nih..sehinggalah hari nih..
Bagaimana aku igt balik 1st time aku jumpe die waktu silat..dr perkataan yg kite lontarkan 2 la..hari nih..kite kawan baik..

ape yg kiteorg cakap 9 tahun lalu?

nak tahu?

hannan:hai
zamri:hai,eyh awk skola cnie kan
hannan:a'a,awk kelas ape?
zamri:1 jambu.
hannan:oww..skola agama?
zamri:saya x g skola agama laa
hannan:aitt..awk x belaja bhs arab la
zamri:x la..
hannan:awk balaja agama?
zamri:belaja..ngan mak
hannan:kalu awk nk g haji..camana..x reti ckp arab..
zamri:ermm..ntah
hannan:cerek dlm bhs arab ape
zamri..ntah!(dah aku x blaja bhs arab..mne aku tau..sengal la dak nih)

hanya perbualan seringkas itu..malam jumaat 2..menjadi saksi persahabtan kami yg kekal erat hingga harinih..
die menjadi partner sparring aku.
die tempat nk gurau2 waktu silat.
die tempat nk gaduh(aku x nah gaduh ngan die kot)

tapi seingat aku..jarang sekali aku jumpe die waktu skola.
aku jumpe die kat silat jee.
hari ke hari,bulan ke bulan,tahun ke tahun.

DARJAH 6!
hannan 6 cemerlang..aku 6 anggun
skrg nih sampi waktu skola pon best fren..kadang2 lepak same2..tapi mmg waktu skola rendah..waktu pnp memang x de byk mase sgt ngan die..asek jumpe waktu silatt je..

macam2 la waktu silat.

BALIK DARJAH 2
malam 2 cegu igtkan hari ahad nanti ade ujian silat..

cikgu hafiz:ahad nih ade ujian..so..balik nanti igt balik eyh ape yg da blaja.
zhafri(abgaku):(jumpe cegu)cikgu adik saya nk sunat la ahad nih.
cikgu hafiz:zamri kamu ujian hari nih la..
zamri:x de partner la cikgu.
hannan:cikgu saya nk amik ujian hari jugak la.
cikgu hafiz:kenape?
hannan:ahad nanti saya nak ikut mak ade family day..
(waa..ade gak partner aku mlm 2)
hakim(abg hannan):ala ngade2 eyh ko hannan..

ahaha

CUTI SEBELUM MASUK FORM1

aku g tgk list name kelas..aku dpt masuk 1 perdana ..kelas yg byk mengubah aku hari ni..

aku tgk name..name aku,murni,ili,alis,sarah..jengjeng..hannan!!
eyh..hannan!yes!!

time tuh cm nk lompat2 je..al maklumlah ..kengkawan lain nk masuk asrama..
tahun 2005 tuh byk pengalaman aku,hannan dan zaim..mcm2 kes..kes sakat menyakat nyee..kes kacau aku nyee..macam2 la..

hari demi hari..aku kwn la jgak ngan dak pompuan yg aku sebut di atas..tp time tuh x rapat sgt..aku byk mase ngan hannan.

bile igt balik..time tuh aku jd pengawas pelatih..bile nk tegor hannan nih plg payah..die sgt ske loya buruk..waa..mencabar gle r..kemudiann lame cket..hannan lak jd pengawas 3k..setiap ptg die kua siram pokok..

satu ari tuh..waktu latihan perbarisan perlantikan pengawas..hannan ngan zaim lepak..tengok je..mule tengok jee..lame2 cket..die strt gle die..die buat la aksi bodowh die..skali tuh aku tergelak..abg yg ajar aku 2 marah aku..time hannan chow..mmg sakit gler r time 2..

bile soknye..aku jumpe hannan..

zamri:asal kau kacau aku..
hannan:kacau?mane ade..aku buat lawak jee
zamri:siutt r..x pasal kau kene marah
hannan: kau yg kene..bukan aku..eheh

more 2 come
BERSAMBUNG...

Tiada ulasan: