Isnin, 16 Mac 2009

Selamat Tinggal !

"Belum kenal belum tahu, dah kenal jangan buat x tahu"

Tahun 2008 sudah cukup mencarik isi hati aku perlahan2 apabila kawan2 seangkatan, sekepala, sejiwa, sehati mula mengundurkan diri dari bebola mataku ke sekolah baru. Namun, hari demi hari, aku bisa membiasakan diri, memulakan arena SOSIAL yang baru bersama rakan2 yang baru.
Memang apa yang Allah suratkan itu punya hikmah yang sangat mendalam.

Kalau dulu tidak kenal, kini menjadi akrab.

Kalau dulu x penah bertegur sapa, kini jadi rakan sembang 24jam

Sepanjang kehidupan aku, masih belum aku dapat bersama rakan akrabku dalam tempoh yang agak lama. Hanya Hannan sajalah satu2nya kawan akrab yang masih bermain di bebola mataku.

Tatkala baru hendak akrab, sudah pindah.
Tatkala baru hendak akrab, dah berselisih faham.

AYAT paling atas! Ayat yang aku amik dari mana ntah. Aku x igt. Tapi itulah ayat yang aku suka gunakan untuk berkenalan dengan kawan baruu. Begitu jugalah, ayat tersebut yang mengakrabkan dengan seorang JIRAN dalam YM! Dan kini dia sudah pun ingin pergi belajar terbang dengan cemerlang di SMK SERI PUTERI..

Pertengahan tahun 2004.YA! 2004! Sebuah keluarga telah pun berpindah di deret teratak aku. Dari apa yang ku dengar2, saudara-mara EZRAN, jiran belakang rumah dan juga saudara kpd CIK ROS/kakmok. Siapa yang menduduki rumah tersebut sebelum itu, aku pun kurang pasti. Hanya kebelakangan ini sahaja deret teratak aku agak meriah. Hari demi hari, bulan demi bulan, aku berkesempatan mengenali jiran tersebut, tetapi hanyalah 2 anak lelakinya, Bakhtiar dan Hadi. Macam mana? Aku x berapa pasti:D

Mereka ada kakak, setahun muda dari aku. Alwani namanya Aku tau dia wujud, tapi x pernah kisah nk kenal. TupTup! Kawan baik aku, Ijat jatuh hati samanya. OK! Aku dgr je la dia bebel pasal awek dia 2 tiap2 harii. Still aku x penah berkenalan dengan jiran aku tuh. Seperti kisah cinta anak2 lain, KONFLIK bermula. Hadirnya orang ketiga yang kebetulan juga kawan aku. Adnin nama diberi. Juga amat gilakan si jiran ini. Namun masih aku x kisah nak berkenalan dengannya.

Awan terus berlalu membawa hujan.
Angin terus bertiup kencang.
Tahun ters berlari ke hadapan tanpa menoleh belakang.

Tanpa ku sedari sudah 5 tahun berlalu. Entah macam mana, tergerak hati nak kacau dia di pelayaran maya YM. Melihat dia sudah punyai blog, aku tanya lah id nyaa. AHAHA. Memang terlalu pantas masa berlalu. Dia tahu rahsia ku, aku tahu rahsianya. Macam2 dah kitaorg bicangkan. Dari hal serius ke hal jenaka, semua sudah dilayari. KOTT!

aku ringkaskan karangan ni!


Hari ini, aku mendapat berita dia akan berlayar ke sekolah baru. Ahaha. OK! Teruskan yee. Sekolah yang sangat gempakk. Semua rakan2nya sedih. Aku pun. Siapa lah nk sembang ngan aku malam2.Ahahaha.

Memang aku berterima kasih sangat kat kau atas secebis gelak ketawa yang kita kongsi.
Atas rahsia aku yang kau simpan erat.
Atas kesudian berkongsi rahsia kau

Sedikit nasihat aku:
  • Teruskan usaha anda
  • Pergilah dengan niat murni
  • Sentiasa ingat Allah setiap masa
  • Banyakkan doa kalau susah
  • Jangan Pandang belakang
  • Gembira lah dengan hasil yang paling sedikit
  • Jangan lupa KAMII di sini:D
sekian, salam kejayaan buat mu,
Nurul Alwani bt Mohd Asree

assalamualikum:D
p/s:
Kemaskini:
wany asri wanee: ZAM!
wany asri wanee: THANK YOU!
wany asri wanee: sumpah aku terharu
wany asri wanee: menangis kutt bace
wany asri wanee: hahah


4 ulasan:

wany asri berkata...

zam!thanx weyy!
haha..wey,perlu ke bab cintun tu?haha..budak..haha..walaweh!aku sayang kau la jiran!haha..x pe x pe,nnt aku balik kita bantai YM smpai pagi..haha.. :D

miraRAWR berkata...

Weh sedih weh baca :'((

umy berkata...

sangat sedehh. mengalir air mata. :(

eyzaa lah, berkata...

Sedih sangat sangat ohh bacaa:/